Logo Loading
Keperluan Moisturizer Terhadap Kulit​

Keperluan Moisturizer Terhadap Kulit​

Moisturizer tergolong dalam senarai rutin penjagaan kulit yang perlu dilakukan. Setengah orang berpendapat dengan hanya mencuci muka sahaja dah mencukupi. Tapi jangan buat silap. Moisturiser ni berfungsi untuk memberi kelembapan yang mencukupi kepada kulit wajah.

Moisturiser mengandungi dua jenis iaitu Moisturiser yang mengandungi SPF bertujuan untuk melindungi kulit dari cahaya matahari manakala terdapat satu lagi jenis moisturizer yang mengandungi vitamin E yang membantu melawan kedutan wajah.

Pentingnya moisturizer ini apabila ia bukan sahaja mampu melembapkan kulit wajah, bahkan mengelakkan penuaan, membantu menghidratkan wajah, mengelakkan masalah kering menjadikan kulit glowing seperti orang arab. Senang cerita, moisturizer ni membantu merawat kulit dari dalam.
Jadi bila pakai makeup, nampak cantik je makeup tu kat muka.

Tapi tulah nak cari moisturizer yang sesuai dengan kulit kita ni bukan senang. Lagi-lagi kalau jenis kulit berminyak lagi lah. Korang yang masih tak pakai moisturizer lagi, boleh cuba COCOA BUTTER CREAM dari Al-Hur Beauty. Guna 2 kali sehari selepas mencuci muka setiap pagi dan malam dan ketika perlu.

Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

Enter your keyword